The best teachers are those who show you where to look, but don't tell you what to see. Alexandra K. Trenfor.

onsdag 7. november 2012

YouTube for schools


I nokre samanhengar har eg kome borti YouTube EDU der eg har funne gode og nyttige tips om mykje. På YouTube sine eigne sider kan ein lese at: 

YouTube EDU fører elever og lærere sammen i et globalt videoklasserom. På YouTube EDU har du tilgang til et bredt utvalg av utdanningsvideoer som varierer fra akademiske forelesninger til inspirerende taler – og alt som finnes imellom. Hit kan du komme for å få kjappe foredrag fra førsteklasses lærere over hele verden, forelesninger fra toppuniversiteter eller inspirerende videoer som setter tankene i sving.

No er det også komen ei YouTube side der skoler kan registrere seg for lettare å få tilgang til alt det gode YouTube EDU har å by på, YouTube for schools


Det er også noko som heite YouTube Teacher som oppmuntrar lærarar til å kome med forslag på gode videoar eller lage sjølv for deretter å publisere på YouTube EDU.



3 kommentarer:

  1. Så smart! I dagens skole bruker man ofte ulike filmer gjennom digitale medier, så det er jo helt supert at det finnes et eget sted for materiale egnet til bruk i skolen. Veldig bra at du informerer om slikt i bloggen, spesielt for min del ettersom jeg sjelden får med meg nyheter i ikt-verden. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg synes også at dette høyrdest nokså lurt ut. Veldig greit at ein slepp alle dei relaterte videoane på sida som forstyrrar.

      Slett
  2. Flott at du presenterer YouTube sine videoer for skolen. Mye bra, særlig i realfagene. Til norskfaget kan vi lage læremidler selv, bildefortellinger/videoer.

    SvarSlett